söndag 8 maj 2011

TOO OLD FOR BARBIE/TOO YOUNG TO PARTY

Vacker dag , vackra människor, vackert liv,VACKRA dotter... mm att ha en snart blivande tonårsdotter hemma är inte alls lätt , inte ok, inte jämt roligt.
Detta är bland det svåraste jag har upplevt hittills i mitt liv. Den största utmaningen ever kan jag tänka mig. Man är så otroligt rädd för att förlora sin kommunikation med sitt barn, orolig konstant för hennes tankar, hur hon egentligen mår osv. Man blir utskälld varje dag för i princip allt. Allt man gör som mamma så är man dum i huvudet, töntig, tjatig, fattar ingenting,man är rentav en kass person i hennes ögon iallafall utåt sett vad hon i själva verket tycker vet man ju inte riktigt eftersom man aldrig får svar när man försöker prata eller fråga någonting. Kompisar äger-big time! Det är det enda som hägrar just nu, finns inget annat. Självklart förstår jag och vet hur viktigt detta är inget konstigt med det men ändå.. att ens barn håller på att göra revolt mot en känns faktiskt. Det gör ont man är såå orolig och vet inte hur man ska göra riktigt, när var och hur ska jag sätta gränser? Det här med gränser är jag otroligt kass på alltså jag vet verkligen inte vad som är inte ok eller ok? Jättesvårt. Jag beundrar alla mammor som lyckats med detta, inte minst min egen.Jag har beslutat mig för att klara detta, det finns inget annat. Givetvis kommer  jag göra  en masssa fel som jag redan gjort oxå för den delen antar jag men hoppas att allt kommer bli bra sen.. Älskar dig min vackra! /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar