torsdag 15 september 2011

morgonmys och bebisgos

Denna morgon var det väldigt mysigt, piskande regn som smattrade mot rutorna och jag fick vara taxi som vanligt.. först med min lilla skatt Donna till skolan sen hem igen ta en snabb kopp kaffe och köra stora skatten och hennes kompis till Helenaskolan i stan.
Sen dess har Kid vaknat, ätit och sovit en stund. Jag har kollat på nyhetsmorgon och halva New York I love u.. 
Jag missar den alltid på canal+ vet inte ens om den är bra , något jag fått för mig att jag bara vill se. 
Min frukost blev idag 2 smörgåsar och en massa ekologiska korintkakor och havreflarn! Så gott, im a cookie-lover! och givetvis dryga 3 koppar till det! Nja.. jag vet.. mina frukostvanor är ej de bästa. Men det är något speciellt med just kakor och kaffe.. i Italien hos syster har vi nästan alltid startat dagen med just nescafe och goda nyttiga kakor som finns där.. även tjejerna doppade kakor i varm mjölk med en skvätt kaffe i och rostat bröd med marmelad vårat lyx. :) 
Om en stund ska jag, J och Kid åka till stan och käka en sushi lunch. me like! 
Igår kom min lillasyster hit med en superfin present till Kid!!  En peek-a-boo uggla från SkipHop
Underbart söt!

peek-a-boo Uggla fr  SkipHop och tavlan i bakgrunden har jag gjort
själv med kort från Bookbinders i Sturegallerian.

Nej nu får jag nog fixa till mig och Kid innan stan! Orkade inte  göra nåt med mitt hår efter dusch igår kväll så idag ser jag ut som ett penntroll ala Maria Montazami i håret typ! ha ha ha men den bjuder jag på! ha en bra dag alla! kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar