torsdag 19 april 2012

-if u ever-


undrar vart jag varit så har jag varit här vid datorn en stund varje dag , tänkt att skriva men verkligen inte alls känt för det. Men nu så.. kanske...
 Vår Kid har varit jättesjuk med dubbelsidig öroninflammation, 4 tänder på väg samtidigt och "snor-förkyld" ,ordvalet  talar för sig själv. Dagarna och min energi har mest gått åt att orka hålla uppe ögonen pga enorm trötthet,ta hand om min barnaskara i åldrarna: 13,6,10 mån. Det innebär följande uppdrag:
  • 13- vart är min tröja?? -kan jag få pengar? -vad glor du på?ut!!-jag är hungrig!-vart är min laddare? -vart är systemkameran?-kan jag få nytt löshår? måste!!!- är du helt dum i huvét elle´?!-kan ja få ett nytt skaaal?? Jag: men du köpte ju 2 nya igår?-men jag måste ha ett nyyyytt!!!
 (alltså med handen på hjärtat men tonåringar är ju faktiskt lite "tröga"lr?hjärnan växer så det knakar men det finns liksom inget utrymme för dom att tänka något vidare? ;) hahahaha
  • 6-mamma ,går det leka med nån? -mamma, kan du rita med mig?-mamma,kan jag vara med i Fixa rummet? -mamma, är jag för liten för att vara med i Piraterna?-mamma, får jag titta på I paden?-mamma, när är det Cirkusen?-mamma,jag är törstig på vatten..lr nej jag är visst törstig på mjölk.
  • 10mån-säger inget direkt förutom ett par brokiga "läten" som :dähhh, ähhh, och  kryper hela tiden jätte-jätte-jätte fort överallt, till alla sladdar, uttag,bordet,skåp, luckor, stoppar allt i mun oavbrutet..skrattar ramlar slår sig skriker, glad igen, slår sig, trött somnar, blöjbyten,vaggning, gungning och leka. ( leka är min absolut sämsta sida hos mig som mamma .. tycker det är sååå tråkigt, kan inte hjälpa det )

laga mat som jag inte äter..tappat matlusten helt , men till alla övriga i familjen, och att spela Rumble.
Så detta mina vänner har jag gjort den senaste tiden..ungefär.. nothing more nothing less...typ.
 But...
I love my family and my life (bara några rader till får gärna strykas på min "vad jag vill göra i mitt liv när jag är runt 30 lista" så...)

Kramar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar