tisdag 30 augusti 2011

trots dåligt väder..

Jag är ändå på sjukt bra humör idag! trots stress till skolan imorses, ösregn och en fruktansvärt arg och förbannad Celizia som jag nyss varit nere i stan och mött upp med skor, strumpor och ombyte efter en "sur" övernattning i Ösjönös i Tivedsskogarna med nya klassen. Herregud! hon hade ju inte med sig hälften av alla saker som dom skulle,sa till henne kvällen innan att packa men nej, nej nej det skulle hon absolut inte " ja går upp tidigt imorgon" fick jag till svar. Vet du vad du ska ha med dig då? " jaaa! sluta tjata!! ok. Yeh right. Gick ju bra. - NOT! stressigt som vanligt blev det ju igår på morgonen och jag hade ju ingen aning om vad som sagts i skolan vad dom skulle ha med. När jag sedan hade skjutsat henne igår hittade jag lappen på hennes rum. Jaa hon kanske hade med sig 5 saker av 10 möjliga. Fanns inget jag kunde gjort för att hjälpa i det läget. Ansvar. Det är just detta högstadiet handlar om, man klassas inte längre som ett barn. Man måste lära sig att ta ansvar för ex skolarbetet och absolut ta med information hem till mig som förälder. Hoppas hon har lärt sig en läxa nu. Vi får se. Blev långt inlägg nu.. hur som helst inte Miss Sunshine jag mötte idag ialllafall.  Lilla gumman. Love you anyway!

Idag har jag fyndat på mitt jobb! 50% off på hela Dior sortimentet, LYCKA! det blev en foundation och ett snyggt glans! Me so happy!

Diorskin Nude nr10, Dior Addict ultra-gloss nr216-sjukt snyggt!
 (glanset är mycket ljusare än vad det ser ut som på bilden)


Kids outfit idag 

det blev även en uppsättning till Kid från Kapp Ahl's Newbie kläder gillar dom mycket! Klassiskt rent, och ekologisk bomull! me like! sen lite grejer till tjejerna från H&M. och ja- jag har gjort det igen.. shoppat. Nu får jag lugna mig på allvar! Tänker likadant varje gång.." nu ska jag inte handla mer denna vecka".. mm visst. Jobbar på det. Nu är det dags att väcka min lilla skatt och ge han ett mål mat sen ska vi till skolan för att hämta skatt nummer 2 efter det bär det av till syster och Levi skatt nr 3 för att hälsa på lite och sen hem och föräldramöte ikväll  med den vackra och underbara men dock så förbannade Cilla, skatt nr 4. / kramar




1 kommentar:

  1. snygga bilder i din blogg som vanligt å enormt söt kiddy-bambino, du har så härlig smak<3

    SvaraRadera